Referat af generalforsamling i HI’s oldboys afdeling d. 8/3 2023

30. marts 2023 kl. 10:05

Punkt 1: Villy Steen blev valgt til dirigent for generalforsamlingen, og han konstaterede, at den var rettidig og lovlig indkaldt.

Generalforsamlingen blev indledt med et minuts stilhed for vores mangeårige medlem Mogens Østergaard, der døde i januar.

Punkt 2: Formand Bent Jørgensen aflagde sin beretning:

Det er første generalforsamling efter corona, hvor vi har kunnet gennemføre vores aktiviteter året igennem uden restriktioner. Siden vi har haft generalforsamling sidst, er noget gået op og andet gået ned.

Gymnastikafdeling har haft et godt år. Nogle af gamle medlemmer er gået bort, især tænker jeg på Mogens Østergaard, som bl.a. var mangeårig dirigent ved generalforsamlinger i oldboys afdelingen, men nye medlemmer er kommet til, og vores medlemstal og fremmøde er stabile. Vores kyndige indpisker Søren Møller har heldigvis også været frisk og dirigeret med os mandage igennem vinteren. Vores økonomi har også været stabil og foreningen har på ingen måde økonomiske problemer.

Anderledes har det været med fodboldafdelingen. Vi lider stadig under, at de yngre fodboldspillere spiller med sig selv, og har ingen lyst til at dukke op i vores afdeling, selv om vi har opfordret dem til det. Vi må nok accepteret, at de ikke kommer til at dukke op hverken til fodboldtræning eller gymnastik. Denne tilstand medførte, at vi trak vores hold fra Vendelboturneringen sidste år, og jeg kan derfor ikke som formand berette om vores fodboldhold glorværdige resultater. I stedet for at deltage i turneringen har vi mødtes hver torsdag til hyggetræning, og her har antallet været mellem 4 og 12. Generelt kunne vi godt tænke os, at flere dukkede op, men vi har nogle gode kampe og fået sved på panden.

Af sociale aktiviteter har vi været ramt af at bowlinghallen er nedlagt, og vi kunne ikke finde et ordentligt alternativ til bowling. Derfor havde vi ikke den årlige fodboldafslutning. I fodboldafdelingen havde vi dog juleafslutning i klubhuset, mens vi i gymnastikafdelingen havde juleafslutning på Det Bette Hotel.

Med hensyn til foreningens fremtid er der ingen fare på færde på kort sigt. Som sagt har vi et stabilt medlemstal og økonomi, og vi har stadig nogle uundværlige ledere, Finn Jørgensen, der står for gymnastikken og Per Møller, der organiserer fodbolden, og Søren Møller vil gerne være indpisker et år mere i gymnastikken. Så længe det går, har foreningen det fint, men hvis der ikke kommer nye kræfter, vil der på et tidspunkt opstå en ny situation.

Jeg har nu været formand i 4 år og jeg kan ikke sige, at det er et hårdt arbejde. Det har været træls, at jeg ikke har kunnet skabe et samarbejde mellem alle HI’s oldboys spillere. Jeg har talt med de yngres talsmand, men det lykkedes mig ikke at skabe et samarbejde. Jeg meldte mig som formand, fordi det lød som om, at der var en fare for, at ingen ville være det, og at foreningen derfor var i fare for at gå i opløsning, og dette har jeg forhindret. Vi har overlevet corona, og det virker som om, at vi har accepteret den nye situation med hensyn til fodbold og gymnastik. Jeg er i år på valg og har valgt at stoppe, udelukkende fordi jeg som en af de få i foreningen har fuldtidsarbejde med dermed begrænset fritid som følge. Jeg håber derfor meget, at en af jer som har væsentlig mere fritid end jeg vil melde sig som formand, og danne rammer for ældres mænd fysiske velvære ved fodbold og gymnastik.

Beretningen blev taget til efterretningen af forsamlingen uden kommentarer.

Punkt 3: Kasserer Per Møller fremlagde regnskabet, som viste både overskud og en fin kassebeholdning. Forsamlingen takkede kassereren for, at foreningen har så god en økonomi.

Punkt 4: Da Bent Jørgensen trak sig som formand, blev Henrik Christensen valgt som formand uden modkandidater.

Punkt 5: Grundet foreningens gode økonomi var der enighed om, at kontingentet til foreningen skulle fortsætte med det samme beløb som i år.

Punkt 6: Der var ingen indkomne forslag.

Punkt 7: Under eventuelt blev der spurgt ind til det manglende samarbejde mellem alle HI’s oldboys spillere.

Efter en god halv time takkede dirigenten forsamlingen for god ro og orden, og lukkede generalforsamlingen.